Projecten
✕
Evaluatie Team Toegang
Binnen dit project wordt op basis van onder andere vragenlijsten onder de leden van Team Toegang een rapportage geschreven waarin Team Toegang (het team dat casussen bespreekt) wordt geëvalueerd.
Expertiseteam Relatie en Scheiden (RenS)
Het expertiseteam Relatie en Scheiding voert gespreken met ouders over relatie en scheiding. Opsterland is een onderzoek gestart met als centrale vraag: ‘wat hebben ouders en kinderen gemist?’. Dat heeft geresulteerd in RenS. Doordat ook de GGD onderdeel is van het expertiseteam, kunnen zij met ouders deze gesprekken voeren. Ook werkt het expertiseteam samen met scholen en koppelen ze consulenten aan een school.
Fries analysemodel Zorg binnen de school
FFB heeft een Fries analysemodel ontwikkeld waarmee op schoolniveau gesprekken tussen scholen, gemeenten en ouders worden gefaciliteerd. Zo onderzoeken wij waar het goed gaat en het beter kan.
Friese Jeugdzorg Online in de praktijk
Binnen het traject KOOZ worden kinderen uit gezinnen met multi-problematiek geholpen om weer onderwijs te volgen. Communicatie en registratie rond dit traject wordt gedaan binnen Friese Jeugdzorg Online.
Interprofessioneel team Plus
Dit nieuwe team van verschillende professionals denken buiten de kaders van hun eigen discipline, werken vanuit een gemeenschappelijk zorgplan, waarbij de cliënt zelf ook aan tafel zit, dus deel uitmaakt van het interprofessionele team. “Zo streven we ernaar dat minder kinderen buiten de gemeentegrenzen onderwijs moet volgen”
Jeugdondersteuners Kindcentra (JOK)
Met behulp van jeugdondersteunders kinderen en ouders support biedenbinnen de context van de school.
Leernetwerk HSJ
Leernetwerk HSJ bespreekt en verbetert de processen binnen Team Toegang aan de hand van een ingediende casus.
Leernetwerk professionals onderwijs en zorg
Samen met de kenniswerkplaats Jeugd en Met Andere Ogen, zetten we een leer- en ontwikkelingslijn op voor professionals die vanuit de zorg betrokken zijn op de scholen. In dit leernetwerk is het het doel om samen te leren van ervaringen en dit te implementeren en te evalueren binnen de school.